söndag 5 maj 2013

Tornfalkarna flyttar in......

I dag på morgonen var de inte så roligt väder att fara ut o fota i. Det regnade och en liten stund var de till och med lite snöblandat. Tempen var +2 grader inte undra på att de var lugnt i skogen i dag.  Av mina nio tornfalksholkar jag regelbundet kollar till är det bara en som är lite tveksam om tornfalken har flyttat in. I just den holken har jag inte sett båda två samtidigt och där har dom inte suttit i holken.
En del tjädrar såg jag även på dagens runda, men som vanligt så avskyr dom mig och flyger sin kos :)

Men skam den som ger sig....plötsligt händer det  och även jag kommer få ett trevligt möte med en tjäder...

Ha en riktigt bra dag.......var än ni är......




2 kommentarer:

  1. Falkar i 8 av 9 holkar kan ju inte va dåligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror de är bra...började följa tornfalkar förra året. så nästa år kanske jag vet bättre :)

      Radera